Aug 26, 2008

"Clown-dräkt"


Detta är något av det första "riktiga" som jag sytt. Nog har jag sytt lakan etc tidigare, men det räknas ju nästan inte ;). Denna dräkt är efter mönster från Ottobre 4/08. Tyget är trikå och kanterna samma tyg. Det är även första gången jag sytt i kantband och det gick hur bra som helst. Satt och knåpade för hand med nål och tråd för att få kanterna rätt innan jag sydde på maskin. Ärmarna skulle egentligen också vara randiga, men jag hade inte tillräckligt tyg, men det ser ju lika bra ut såhär.

Mönster: Ottobre 4/08, storlek 80 (men jag tycker den är mer som 86).
Material: trikå från e-slöjd, knäppen
Positivt: att det var mycket enklare än jag trodde ;)
Negativt: sömmarna skulle säkert se bättre ut om de syddes på overlock, men jag har ingen sådan...

No comments: