Oct 9, 2008

Brun-gula byxor


Jag är på jakt efter ett bra mönster vanliga muddbyxor som skulle sitta bra på min tös. Jag har på känn att det kommer att gå många byxor framåt innan jag hittar rätt ;). Dessa var de första i experimentet. De är byxor utan sidosöm, det är ju enkelt att sy så. Brunt och gult gillar jag i kombination, så färgvalen på mudden blev ganska klar när jag visste att själva byxan blir brun.

Detta första par är helt för breda. Jag ritade av ett mönster från Ottobre, och nu har jag lärt mig att det inte skall vara storlek 80 till min 16 mån flicka, så jag tog bredden storlek 68 (!) och längden storlek 86. Ändå blev de helt för breda!

Till nästa par byxor som är i samma tyg med samma mudd tog jag in bredden ordentligt, alltså så att det nog enligt mönstret skulle blivit mindre än storlek 62 i bredd, och då började de närma sig rätt i bredden. Men de andra byxorna blev igen för långa i skrevet. Så det blir att pröva på nytt.

Tösen använden nog dessa två byxor, men de sitter inte riktigt som de ska, och jag hoppas snart komma fram till rätt mönster.

No comments: