Oct 5, 2008

Min första beställning

Min pappa behövde en påse till sin GPS, och frågade om jag kan sy en till honom, nu när jag en gång hittat till symaskinen. Det blev en liten väska med dragkjed upptill och öglor ifall man vill hänga den nånstans.
Det var trixigt att sy in en dragkjed i en tredimensionell påse, jag har bara gjort det i enkla väskor förr. Jag sydde hela påsen med gul tråd som fin kontrast mot det blåa, men nu ser man ju bara ännu bättre att det inte är så proffsigt sytt ;).

Mönster: eget
Material: mörkblått stadigt tyg från Ikea (den är dessutom dubbel, med lika tyg som foder för att den skall vara lite stadigare), dragkjed från min farmors gömmor, namnlappen sitter på baksidan
Positivt: den fungerar som gps-väska, och det är ju bara min pappa som kommer att se den ;)
Negativt: att det inte blev så bra som jag hade tänkt, det är alltid svårt när man gör nånting första gången

No comments: