Oct 12, 2008

En annan modell av väskan

Jag tycker det är kul och enkelt att sy väskor, och ville pröva på en lite annorluna variant. Detta tyg kommer från min farmor och passar ganska fint till en väska tycker jag. Det blir kul att blommorna blommar på handtaget.

Grundmodellen kommer från dagisväskan, med ett handtag som går över. Men denna blev så bred att jag inte tyckte det behövdes en bottenbit (dessutom blir den ju lättare att sy utan botten ;) ). Och eftersom den var så bred så lade jag gummiband i sidorna för att dra in den lite. Slutresultatet tycker jag blev fint, en riktigt lyckad variant av väskan.

Mönster: eget
Material: stadigt tyg från farmors gömmor, ljusgul lakansväv till foder, naturvitt kantband
Positivt: enkelt och snyggt
Negativt: jag kan inte bestämma mig vem som skall få denna väska ;)

No comments: