Sep 16, 2008

Min syhörna

Nu när alla andra också delat med sig av sitt syrum eller sin syhörna så kan jag väl inte vara sämre ;). Jag lägger bara in några bilder och orkar inte desto mera hålla mig till "reglerna" för utmaningen.
Ovan ser man skrivbordet där jag sitter och syr. Det är från 1800-talet eller början av 1900-talet. Det är kanske den saken som gör min hörna lite speciell. Men jag har inte alls ett eget rum, utan skrivbordet befinner sig i dotterns rum. Strykbrädan i hörnet och hyllan med mina (några) mönster bakom.
Här ser man strykbrädet och järnet som alltid måste stå framme, annars skulle jag aldrig använda dem. Den gula pärmen innehåller några färdigt ritande mönster och så finns där några tidningar och böcker med mönster. Det kommer nog att samlas en hel del i framtiden, men jag har bara inte hunnit samla än.
Här finns mina tyger. Helt vanligt på några hyllor inne i ett skåp. Med tanke på den kvantitet som jag syr så har jag mycket tyger. Det mesta av alla mina tyger har jag faktiskt fått gratis från släktingars gömmor.
Ett tillskott till tyghyllan kom med posten förra veckan (från Myllymuksut).
Min enkla lilla symaskin. Endast dessa sömmar har jag till mitt förfogande. Därav orsaken till varför jag vill ha en ny maskin. Egentligen kommer man ju nog ganska långt med denna (jag har ju lyckats få ihop några plagg). Det var dessutom sambon som köpte den åt mig i julklapp. Han trodde han skulle få en örfil av att ha köpt en symaskin åt mig, men istället hjälpte han mig att hitta en hobby jag verkligen gillar ;)

No comments: